П’ять років тому на півдні Одещини була збудована поромна переправа, яка відіграє історичну та стратегічну роль у логістиці не тільки регіону, але й усієї України. І вже протягом п’яти років подорожні витрачають не більше десяти хвилин, аби дістатися з Орлівки на українському березі Дунаю до Ісакчі на румунському.
Про історію заснування паромного комплексу та роботу сьогодення пише інформаційне агентство “Південь сьогодні”.
Так, 12 серпня 2020 року зранку пішли перші рейси порому з вантажним транспортом. У той день їх було зроблено два. А за кілька місяців пором вже здійснював по 8-10 перевезень на день. Сьогодні ж на лінії цілодобово, кожні 30 хвилин, курсують два порома.
Зазначимо, що спочатку, через режим пандемії пункт пропуску працював тільки для вантажного транспорту. І тільки у лютому 2021-го рух поромною переправою був відкритий і для легкового транспорту, а також для пішоходів.
Можливість швидкого перетину кордону – автобусом, власним транспортом чи навіть пішки – стала рятувальною для десятків тисяч наших співгромадян у перші дні та місяці повномасштабного вторгнення російського агресора в Україну. Тоді поромний комплекс «Орлівка» перетворився на головний гуманітарний хаб на півдні України на кордоні з ЄС, а в румунській Ісакчі було створено штаб, де українці, які рятувалися від російських атак та окупації, могли відразу ж отримати статус біженця в Євросоюзі навіть за внутрішніми документами.
Під час війни поромний комплекс значно спрощує та посилює роботу волонтерів та волонтерських організацій, як українських, так і закордонних, які вже четвертий рік невтомно перевозять гуманітарні вантажі для наших захисників та звичайних жителів України, що опинилися у важкій ситуації через військові дії.
Також через блокаду портів Великої Одеси у 2022 році потік вантажівок через переправу зріс вдвічі порівняно з минулим періодом. У 2023-му основну частину автотранспорту, який перетинав тут кордон, складали контейнеровози з зерном, що прямували до порту Констанца. Якби цей потік йшов через Молдову, то собівартість доставки одного контейнера з зерном зросла б на 200-300 доларів. Це вже не кажучи про те, які затори створювали б вантажівки на під’їзді до кожного з кордонів. Однозначно Україна б відчувала труднощі з транзитом через Молдову сільськогосподарської та тваринної продукції, а також вантажів подвійного призначення. А в умовах війни – це неприпустимо та згубно.
Зараз поромна лінія Орлівка-Iсакча працює у цілодобовому режимі 24/7. З 08.00 до 20.00 між двома пунктами курсують два пороми в режимі NON – STOP – з відходом від кожного з берегів орієнтовно кожні 30-40 хвилин. З 20.00 до 08.00 – працює один пором з інтервалом орієнтовно щогодини.
Джерело: bessarabia.in.ua/